REGULAMIN KONKURSÓW
- Uczniowie Szkoły Podstawowej w Lusówku mają możliwość brania udziału w konkursach szkolnych, gminnych, międzyszkolnych, wojewódzkich, ogólnopolskich.
- Za organizację i przebieg konkursu szkolnego odpowiedzialny jest nauczyciel organizujący konkurs. Nauczyciel organizujący konkurs decyduje również o składzie komisji sędziowskiej.
- Szkoła Podstawowa w Lusówku nie ma obowiązku uczestniczenia we wszystkich konkursach, do których została zaproszona, lub o których została poinformowana. O przystąpieniu do konkursu decydują nauczyciele lub dyrekcja Szkoły Podstawowej w Lusówku.
- W przypadku pozytywnej decyzji w sprawie udziału uczniów w konkursie na szczeblu powyżej szkolnego nauczycielem odpowiedzialnym za udział uczniów w tym konkursie może być każdy nauczyciel, który wyrazi chęć do takiej pracy lub Dyrektor Szkoły Podstawowej w Lusówku może wskazać takiego nauczyciela. Nauczyciel odpowiedzialny za udział uczniów w konkursie na szczeblu powyżej szkolnego, jeżeli nie jest to wskazane w regulaminie konkursu, decyduje o sposobie wyboru reprezentantów szkoły. W przypadku eliminacji szkolnych przygotowuje regulamin takiego konkursu.
- Uczniowie, którzy zgłoszą swoją chęć uczestniczenia w konkursie, przygotowują się do niego w swoim czasie wolnym.
- Konkursy należy ogłosić (wpisać do zeszytu konkursowego, zamieścić informację na tablicy ściennej, poinformować uczniów, zamieścić informację na stronie internetowej) najpóźniej dwa tygodnie przed rozpoczęciem konkursu. W przypadku konkursów na szczeblu wyższym niż szkolny, kiedy informacja dotrze do szkoły w terminie późniejszym niż dwa tygodnie przed rozpoczęciem konkursu, nauczyciel ogłasza konkurs w możliwie najszybszym terminie.
- Termin zgłaszania chęci uczestnictwa uczniów w konkursie mija na tydzień przed datą konkursu, chyba że regulamin konkursu przewiduje inaczej.
- Nauczyciele organizujący konkurs lub odpowiedzialni za udział uczniów w konkursie na szczeblu wyższym niż szkolny zgłaszają go członkowi Zespołu ds. Konkursów co najmniej dwa tygodnie przed datą konkursu oraz oddają Regulamin Konkursu. W przypadku konkursów na szczeblu wyższym niż szkolny, kiedy informacja dotrze do szkoły w terminie późniejszym niż dwa tygodnie przed rozpoczęciem konkursu, nauczyciel zgłasza konkurs w możliwie najszybszym terminie.
- W ciągu tygodnia od przeprowadzenia konkursu nauczyciel organizujący konkurs ma obowiązek oddać Protokół Pokonkursowy na ujednoliconym formularzu członkowi Zespołu ds. Konkursów. Formularz jest dostępny w pokoju nauczycielskim i u członków Zespołu ds. Konkursów.
- Członkowie Zespołu ds. Konkursów wpisują do zeszytu konkursu informacje o wszystkich konkursach, o których zostali poinformowani. W informacji zamieszczone będą: temat konkursu, data powiadomienia, termin przeprowadzenia i nazwisko osoby odpowiedzialnej. Jeżeli nie zostanie podane nazwisko osoby odpowiedzialnej, oznacza to, że nikt nie podjął się organizacji tego konkursu w szkole. Nauczyciel, który zdecyduje się konkurs zorganizować, zgłasza ten fakt członkowi Zespołu ds. Konkursów lub wpisuje swoje nazwisko do zeszytu.